Het career event was een positieve verrassing’

Hoe werkt de marketing bij een bedrijf zonder tastbare producten? Daar was Myrthe Markslag nieuwsgierig naar. Daarom bezocht ze twee jaar geleden het career event van Aegon. Inmiddels is ze werkzaam als online marketeer. ‘Een goede zet, want ik word elke dag blij van mijn baan.’

Waarom koos je voor Aegon?
‘Na mijn master Marketing en Human Resource Management in Groningen, werkte ik een halfjaar in New York. Bij terugkomst zocht ik een nieuwe uitdaging. Ik was nieuwsgierig naar hoe de marketing werkt bij een bedrijf met ontastbare en complexe producten. Ik dacht: laat ik naar het career event van Aegon gaan. Ik maakte kennis met de online marketingafdeling en werd positief verrast.’

Wat viel op?
‘Eigenlijk had ik nooit gedacht dat ik voor een bank of verzekeraar zou gaan werken: die hebben toch een beetje suf imago. Tijdens het career event bleek Aegon alles behalve suf. De bedrijfscultuur is klantgericht, eerlijk en ondernemend. Initiatief nemen wordt beloond en mensen zijn gedreven om grote veranderingen door te voeren. Dat is ook nodig, want de (financiële) wereld is ingrijpend veranderd. Aegon wil een toonaangevende speler blijven op gebied van eCommerce en Marketing Intelligence. Door de traineeship bij digital sales & service kon ik daar mijn steentje aan bijdragen.’

Wat kan ik mij voorstellen bij het traineeship?
‘Vanaf dag één krijg je veel verantwoordelijkheid. Je moet meteen je handen uit de mouwen steken. Een jaar lang krijg je trainingen op het gebied van online marketing én je volgt een speciaal programma om je leiderschap-skills te ontwikkelen. Daarbij wordt continu de focus gelegd op data(analyse). En ondertussen pak je nog verschillende projecten op als junior online marketeer.’

Wat voor projecten doe jij?
‘In een jaar tijd tijd deed ik drie projecten. Zo zette ik de overlijdensrisicoverzekering in de online markt. Optimaliseerde ik de conversieratio’s van alle schadeverzekeringen. En verbeterde ik de caseload en kostenstructuur voor het servicekanaal Whatsapp. Daarbij zette ik mij ook in om de engagement op social media te verbeteren. Alle drie verantwoordelijke jobs, want jíj zorgt ervoor dat de online klantreizen zo effectief en klantvriendelijk mogelijk zijn. Voor de campagnes gebruik je de nieuwste technieken op gebied van data-analyse. Zo creëer én onderhoud je de beste relatie met je klanten.’

Is er naast deze serieuze zaken ook tijd voor ontspanning?
‘Zeker! Aegon organiseert regelmatig activiteiten buiten werktijd. Zo gingen we met tachtig collega’s op wintersport, doen we mee aan de bedrijfshockeycompetitie en spelen we onderling regelmatig een potje tafelvoetbal. Genoeg tijd voor ontspanning dus!’

Wil je Aegon beter leren kennen? Kom naar ons career event op 23 maart!
Economie, banen en business zijn continu in beweging. Wat is jouw bijdrage aan deze verandering? Kies jij voor acceleratie of disruptie? Leer meer over de verschillen tijdens het career event op 23 maart. Meld je nu aan.

Denk jij dat je goed zou passen binnen de afdeling Marketing van Aegon?
Bekijk onze vacatures


Laat hier een bericht achter

comments powered by Disqus