‘Ik wachtte heel de dag in spanning’

Hoera! Op 19 januari won Aegon de Client Awards 2017. Een prijs voor de beste opdrachtgever van het jaar. Aegon-medewerkers Paul Visser en Zerina Cviko waren bij de uitreiking van de awards. Zerina, verantwoordelijk voor flexmedewerkers bij Aegon, vertelt: ‘Het is gaaf om zoveel positieve feedback te krijgen van opdrachtnemers.’

Je bent nog maar 24 en neemt nu al zo’n award in ontvangst. Hoe voelt dat?

Zerina: ‘Goed, maar ik doe dit natuurlijk niet alleen. Eigenlijk dragen al mijn collega’s bij aan deze awards. Samen zorgen we ervoor dat we een goede opdrachtgever zijn. Dat hoorden we terug in de feedback tijdens de awards: flexmedewerkers ervaren veel vrijheid en een open en informele cultuur bij Aegon. Ook vinden ze dat er weinig onderscheid wordt gemaakt tussen vast en flex.’

Hoe zag de uitreiking van de awards eruit?

‘Het was een dag vullend programma waarbij verschillende sprekers vertelden over hun visie op flexmarkt. Het verhaal van Karin Manuel van NCOI vond ik het meest inspirerend. Zij gelooft dat contractvormen steeds onbelangrijker worden. Je wilt gewoon de juiste mensen op de juiste plek. Hier kan ik mij in vinden.

Uiteindelijk reikte Marcel Molenaar van LinkedIn aan het eind van de dag de awards uit. Hierdoor was de spanning bij mij behoorlijk opgelopen: ik hoopte op een overwinning. Toen Marcel begon met de uitreiking en vertelde dat de winnaar veel blogs van medewerkers had gepubliceerd, wist ik dat het goed zat.’

Wat moest je doen om deel te nemen aan deze awards?

‘Wij moesten een vragenlijst invullen en onze flexmedewerkers vragen om een zogenaamde Ratecard in te vullen. In de Ratecard beoordeelden flexmedewerkers ons onder meer op de opdracht, communicatie en Aegon als bedrijf. Op basis hiervan beoordeelde een jury alle bedrijven die deelnamen, enkele honderden in totaal. Aegon won in de categorie grote bedrijven, gevolgd door Evita Zorg in categorie kleine bedrijven en KPN Consulting in categorie middelgroot.’

Aegon kreeg veel positieve feedback. Wat is voor verbetering vatbaar?

‘We kregen te horen dat we vaak tot het laatste moment wachten met het al dan niet verlengen van een contract. Dit levert onzekerheid op bij flexmedewerkers. Daar ga ik mee aan de slag. Ik wil graag dat we verder vooruit plannen. Buiten dat wil ik met de 45 flexmedewerkers die de vragenlijst invulden in gesprek: hun feedback is waardevol.’

Meer weten?

Ben jij zzp’er en lijkt Aegon je een uitdagende opdrachtgever? Neem dan contact op met 1 van onze recruiters. Zij kunnen je meer vertellen over werken bij Aegon en onze opdrachten.

Denk jij dat je goed zou passen binnen de afdeling Tijdelijke ZZP-opdrachten van Aegon?
Bekijk onze vacatures


Laat hier een bericht achter

comments powered by Disqus