Interessegebied: ICT

Hoewel onze ICT vooral gebruikt wordt door Aegon-collega’s spelen onze systemen en software een belangrijke rol bij de uiteindelijke klanttevredenheid. Zo wil Aegon elke vraag van een klant binnen 24 uur van een juist antwoord voorzien. Dat vraagt om systemen die gebruiksvriendelijk en altijd beschikbaar zijn voor onze collega’s. Bij alles wat onze ICT-organisatie ontwikkelt houden we dan ook altijd de Aegon-klant in ons achterhoofd.

Innovatieve toepassingen

De ambitie van Aegon, transformeren naar een nog servicegerichtere organisatie, vraagt om een krachtige ICT-organisatie. We hebben onze IT-architectuur zo ingericht dat we onze business lines in staat stellen de klant optimaal van dienst te zijn. Daarbij kijken we altijd om ons heen, naar veranderingen in de markt en technologische vernieuwingen.
Zo hebben we de Aegon Wonen App ontwikkeld, waarmee je bij het zien van een leuk huis direct informatie kunt opvragen over je toekomstige buurt. En we creërden de Aegon Bouwdepot App, waarmee je via je smartphone rekeningen uit je bouwdepot kan laten betalen. Makkelijk en snel. Er hoeven geen rekeningen of bonnetjes meer per post verzonden te worden.  Of het nu gaat om open source software, cloud computing of social media; zolang we het kunnen toepassen om onze klanten nog beter van dienst te zijn, kun je er naar hartenlust mee ‘spelen’ bij Aegon.

Diverse specialismen

Onze ICT-organisatie bestaat uit de afdelingen Business Informatiemanagement, Business Delivery Management, Business Solutions Centers en IT Service Management Technology Competence Centers. Deze afdelingen verzorgen zowel de architectuur en security voor de gehele Aegon-organisatie als specifieke IT-diensten ter ondersteuning van onze business lines. Ben jij een startende IT’er of een ervaren IT-professional, en wil je met jouw kennis meewerken aan een nog betere dienstverlening aan onze klanten? Dan maken we graag kennis met je. Bekijk daarom eens ons vacatureaanbod.